11. syyskuuta 2013

Anonyymit kommentit




Kiitos Pian kommentin edelliseen postaukseeni, huomasin, että blogissani on sanavarmennus päällä. Eli kun jätät kommentin, kone pyytää sinua kirjoittamaan kirjaimia ja numeroita varmistaakseen, että olet ihminen :)

Laitoin sen nyt pois päältä, sillä en ainakaan itse pidä siitä ollenkaan, että muiden blogeihin kommentoidessani minun pitää käyttää vielä aikaa ihme kirjain-numerosarjan kirjoittelemiseen. Ymmärrän kyllä sen suodattavan roskapostia, mutta silti! Tykkäisin kommentoida usein, mutta huomaan jättäväni sen tekemättä, sillä aikaa tuhraantuu varmennuksien näpyttelemiseen.

Toinen juttu on sitten ne kommenttiboxit, joissa pitää jättää yhteystietonsa eli sähköpostiosoite. Olen miettinyt, että mihinkähän tarkoituksiin niitä kerätään? Tietääkö kukaan? Nehän ovat kai rahan arvoista tietoa, yhteystietomme, joita voidaan myydä eteenpäin..? Noh, eiköhän isoveli valvo meitä netissä kuitenkin :) EDIT: Pia ehti valistaa mua tässä(kin) asiassa jo kommenttiboxin puolella, nyt olen taas viisaampi, kiitos Pia, mun henk.koht.tekninen tuki :D

Mitä mieltä sinä olet näistä sanavarmennuksista ja sähköpostiosoitteiden keräämisestä?

Sitten huomasin, että minulla oli asetuksissa sellainen nappi alhaalla, ettei kommentteja ole voinut jättää anonyymisti. Pahoittelen tätä, sillä teillä monellakaan lukijalla ei ole välttämättä omaa (google/blogger) profiilia, mutta haluaisitte silti osallistua keskusteluun, tai nyt käynnissä olevaan arvontaan. Nyt sekin on korjattu, eli anonyymisti voi jättää kommentin. Jätä kuitenkin nimimerkki, niin arvonnan voittajien julistaminen on mahdollista!



Teknistä tukea tarvitseva,
Riikka

EDIT nro 2: Olen saanut aivan ihanan paljon kommentteja, anonyymejä ja profiililla varustettuja, kiitos kaikille, arvostan niitä todella paljon ja vastaan niihin tänään myöhemmin!!


10 kommenttia:

  1. Anonyymi11/9/13

    Antti-anonyymi kokeilee pistää ensimmäisen tuntemattoman kommentin ja toteaa, että onpas Riikka kova luu blogittamaan. Aina tulee hyvä mieli, kun saa päivityksiäsi lukea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva Antti-anonyymi kun jätit viestin :D Ja kiitos palautteesta, mukava jos voin ilahduttaa päivääsi!!

      Poista
  2. Esmeralda's -blogista tulee ainakin sähköpostiin viesti, kun omaan kommenttiin on vastattu! Varmaan muissakin Bella-blogeissa? Se on mun mielestä ihan kiva! :)
    Mulla on tietokoneen muistissa Bella- ja Casa-blogien kommenttikenttiin syötetyt tiedot, tulevat siihen siis automaattisesti. Joten ei hidasta kommentointia ollenkaan.. :)
    Ja käytän blogin sähköpostiosoitetta noissa kommentoinneissa, eikä sinne juurikaan ole roskapostiakaan/mainoksia tullut, joku muutama yksittäinen on tullut..
    Mulle on ihan yks hailee, jos joku kyttää mun internet-käyttäytymistä. Ei o mitään salattavaa!! =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä olet mun tekninen tuki, kiitos Pia!!! Tuohan se selitys on ainakin noissa mainitsemissasi blogeissa, varmaan muissakin :D

      Ei muakaan isoveljen valvominen haittaa, mietityttää vaan välillä, että mihin tietojamme kerätään :D

      Poista
  3. Vihaan sanavanvistuksia...enkä kyllä pidä siitäkään, kun pyydetään sähköpostia...vaikka minullahan blogissa on oma meili...:)

    VastaaPoista
  4. Anonyymi11/9/13

    Hei,nyt ymmärrän minäkin miksi....kiitos tekniselle tuelle Pia ja toteuttajalle Riikka :-)
    Olen jo hyvän aikaa lukenut sun ihanaa blogia, jättämättä tai paremminkin osaamatta jättää kommenttia!
    yt. Ulla K.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kun nyt Ulla jätit kommentin <3 Toivottavasti muutkin anonyymit innostuvat sun esimerkillä!!

      Nämä kommentit ovat bloginpitämisen helmiä, kun voi vaihtaa ajatuksia teidän upeiden lukijoiden kanssa. Muutenhan sitä voisi kerätä kuviaan vaikka kotialbumiin niitä sen enempää muille jakamatta :)

      Poista
  5. Mulla on (Wordpress-blogissa) pakko laittaa sähköposti kun kommentoi. Se on vähän haljua ja ärsyttävää :( Otin tuon vaatimuksen jossain vaiheessa pois, mutta kuinkas kävikään. Sitten ei tullut yksikään kommentti läpi, vaan piti käydä yksitellen hyväksymässä jokainen. Ei hyvä juttu sekään. Joten valitsin (toivottavasti) pienemmän pahan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tuolla pakollisella sähköpostin kyselyllä saa enemmän vuorovaikutusta aikaiseksi, kun viestin jättänyt lukija saa sun vastauksen s-postiinsa, niin silloinhan se on vaan hyvä juttu!! Tekniikka on kyllä mielenkiintoista :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...